Missie en Visie

Missie:

Het is onze missie om kinderen optimale ontwikkelingskansen te bieden in een veilige omgeving. Dit doen wij door het aanleren van kennis, vaardigheden en attitude, waarbij we uitgaan van kansengelijkheid en hoge verwachtingen. Hierdoor kunnen kinderen opgroeien tot volwaardige burgers die een bijdrage leveren aan de maatschappij.

Visie:

We hebben onze Visie uitgewerkt in 4 componenten (Visiekwadrant):
1. Visie op leren en gedrag
2. Visie op leren organiseren
3. Visie op professionaliseren
4. Visie op veranderen en verankeren

  1. Visie op leren en gedrag:

    In ons onderwijs laten we ons leiden door de wetenschap van de cognitieve leerpsychologie. De basis van ons leren wordt
    gevormd door het opdoen van kennis, gevolgd door het aanleren van vaardigheden. Ook zijn wij ons ervan bewust dat gedrag
    aangeleerd moet worden. We delen de overtuiging dat elk kind in staat is om alles te kunnen leren, zowel het kind in het
    speciaal basisonderwijs als het kind in het regulier onderwijs. De leerkracht staat hierbij voor ons centraal!

  2. Visie op leren organiseren:
    De focus in ons onderwijs is gericht op het geven van kwalitatief goede lessen. We stellen
    onze groepen zo heterogeen mogelijk samen om van en met elkaar te leren. In het aanleren van het gewenste gedrag zijn de
    normen en waarden van onze school leidend. Dit bereiken wij door onder andere voorbeeldgedrag te tonen,
    gedragsverwachtingen aan te geven en positief gedrag te bekrachtigen. Kansengelijkheid staat bij ons ook centraal.

  3. Visie op Professionaliseren:
    Wij werken binnen een Professionele Leergemeenschap waarin verschillende Leerteams actief zijn.
    Leerteams zijn zelf verantwoordelijk voor hun professionele ontwikkeling en verantwoorden zich naar de directie. We werken
    vanuit autonomie, waarbij professionals eigenaarschap tonen over hun leerproces, binnen heldere kaders van taak- en
    rolduidelijkheid en -zuiverheid. In een continue cyclus van leren en verbeteren verhogen we de kwaliteit van ons onderwijs en
    versterken we het leren van onze leerlingen. Onze leerkrachten onderzoeken en vergelijken hun praktijk (evidence informed) met
    wetenschappelijke inzichten (evidence based).

  4. Visie op Veranderen en Verankeren:
    Onderwijsontwikkeling binnen onze organisatie ontstaat vanuit een breed gedragen urgentiebesef en een bottom-up aanpak.
    Veranderingen zijn gericht op duurzame verbetering en sluiten aan op onze gezamenlijke koers. Outputresultaten geven richting
    aan de ontwikkelbehoefte, waarbij betrokken professionals eigenaarschap en autonomie ervaren in het veranderproces. We betrekken externe belanghebbenden actief en waarderen hun perspectief als verrijking van ons denken en handelen. We
    durven patronen te doorbreken en stappen bewust buiten onze comfortzone. Communicatie is voor ons een open dialoog waarin
    zonder oordeel wordt geluisterd.


    Visie op ouders:
    Ouders en school zijn nauw met elkaar verbonden. Gezamenlijk staan we voor de opdracht om het optimale aan een kind te
    bieden. Als we de grenzen van zorg en onderwijs bereiken zullen we samen naar een oplossing zoeken. We hebben elkaar nodig
    om dit duurzaam te kunnen doen. Ouders voelen zich betrokken, zijn aanwezig en ondersteunen samen met de school de
    ontwikkelingen van het kind.
    Ook bij het organiseren van informele momenten (schoolfeesten) betrekken wij ouders om samen de activiteiten efficiënt voor te
    bereiden.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak. Details